Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
143 [luty 2017]

WĘZŁY INTERMODALNE JAKO CZYNNIK ZWIĘKSZAJĄCY KONKURENCYJNOŚĆ MIAST ORAZ WSPIERAJĄCY ICH ROZWÓJ

Data publikacji: 2017-02-20
Język:
Dobrze funkcjonujące węzły przesiadkowe świadczą o dużej umiejętności zarządzania, m.in. poprzez skoordynowanie działań wielu różnorodnych podmiotów - interesariuszy (osób, społeczności, instytucji, organizacji, urzędów) w celu zapewnienia dostępności. Ten punkt widzenia wynika z wieloletniego doświadczenia UITP, przede wszystkim z europejskiego projektu NODES, ale także z ostatnich prac Komitetu Zarządów Transportu (OAC) nad metodą przechwytywania wartości - Land Value Capture (LVC) i wykorzystywania jej do skoordynowania rozwoju transportu z zagospodarowaniem przestrzennym. W związku z tym w poniższym artykule przedstawiono krótko projekt NODES, po czym skoncentrowano się na metodzie LVC jako obiecującym instrumencie poprawy efektywności węzłów przesiadkowych. Następnie pokazano przykład Hongkongu oraz omówiono możliwości skorzystania z tego przykładu w innych miastach.