Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
143 [luty 2017]

ALTERNATYWNE NAPĘDY A RZECZYWISTOŚĆ TRANSPORTU PUBLICZNEGO

Data publikacji: 2017-02-20
Język:
Dzięki wprowadzaniu do eksploatacji w ciągu ostatnich 6-8 lat autobusów o coraz wyższych normach emisji spalin (EURO 4, EURO 5) ten rodzaj komunikacji miejskiej odpowiada jedynie za około 5 % zanieczyszczeń powietrza. Nie oznacza to, że wartość ta nie może dalej spadać. W dobie walki ze smogiem w polskich miastach każde rozwiązanie obniżające poziom emisji jest warte uwagi. Autor artykułu uważa, że obecnie to tabor autobusowy z silnikami EURO 6 jest dla transportu miejskiego najbardziej korzystnym rozwiązaniem z punktu widzenia ekonomicznego i ekologicznego, a jedną z jego najlepszych wersji jest autobus z napędem diesel/CNG, który emituje o 80% mniej cząstek stałych w porównaniu z standardowym dieslem EURO 6.