Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
145 [sierpień 2017]

METODA MARCHEWKI, CZYLI NOWOCZESNE, WIELOKANAŁOWE SYSTEMY POBORU OPŁAT W TRANSPORCIE PUBLICZNYM

Data publikacji: 2017-08-25
Język:
Czy opłaty za korzystanie z komunikacji publicznej można porównywać do świadomych, przemyślanych zakupów dokonywanych z wyprzedzeniem, np. w Internecie, czy może bardziej do impulsywnych zakupów w sklepie spożywczym? Czy nowoczesny, kompleksowy system poboru opłat nie powinien działać jak sieć o małych oczkach, w którą ?wpadają? wszyscy ci, którzy chcą zakupić bilet? Czy konstrukcja systemu poboru opłat nie powinna być ?marchewką?, działająca jako zachęta i pokusa, a przysłowiowy ?kij? w postaci kontroli biletów zachowany wyłącznie dla tych, którzy świadomie ignorują wszystkie możliwości zapłaty za przejazd? Nad tymi i innymi kwestiami dotyczącymi systemów biletowych zastanawia się autor, reprezentujący spółkę dostarczającą nowoczesne, automatyczne systemy pobierania opłat, których integralną częścią są automaty biletowe w pojazdach i miejscach publicznych.