Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

10-11.03.2008   Zespół ds. wizerunku, marketingu i promocji w komunikacji miejskiej, Warszawa

ikona

W dniach 10-11 marca 2008 r. odbyło się inauguracyjne spotkanie Zespołu ds. wizerunku i marketingu w komunikacji miejskiej. W spotkaniu uczestniczyło ponad pięćdziesiąt osób, w tym wielu rzeczników prasowych firm komunikacji miejskiej z różnych zakątków kraju.
Podczas spotkania starano się odnaleźć odpowiedzi na pytania jakie są cele stawiane w zakresie marketingu i polityki wizerunkowej. Dyskutowano również nad elementami polityki promocji komunikacji miejskiej. Konkluzją z dyskusji było stwierdzenie, że bieżąca sytuacja i krajowe otoczenie naszego sektora wyraźnie różni się modeli dostrzeganych w zachodniej Europie. Mimo trudnych warunków, część polskich przedsiębiorstw podejmuje działania wpisujące się w ogólne trendy europejskie. Koniecznością wydaje się jednak zdefiniowanie celów i środków polityki marketingowo-wizerunkowej komunikacji miejskiej dla polskich realiów. Za jedno z najważniejszych zadań uznano tu właściwe określenie targetu.
Podczas spotkania zapoznano się z wybranymi materiałami filmowymi związanymi z komunikacją miejską, wysłuchano prezentacji przedstawiciela publicznych mediów ogólnopolskich na temat efektywności w kontaktach z przedstawicielami mediów.

Na koniec spotkania zarysowano następujące wnioski:

  • Potrzebę integracji i współpracy specjalistów z zakresu marketingu i wizerunku,
  • Potrzebę wykorzystania nowoczesnych narzędzi wzajemnej komunikacji,
  • Potrzebę stworzenia wspólnej koncepcji budowy wizerunku i wspólnej pracy przy stworzeniu materiałów informacyjnych dla komunikacji zbiorowej (wzór ulotek grafika itp.),
  • Potrzebę współpracy przy tworzeniu wspólnych projektów branżowych.

W zakresie bieżącego zainteresowania wspólnymi działaniami pozostają:

  • Organizacja tegorocznej edycji akcji pod roboczym tytułem "Zamień wóz na bus-2008",
  • Opracowanie katalogu "najlepsze praktyki w polskiej komunikacji miejskiej",
  • Przygotowanie filmów tematycznych do wykorzystania w całym kraju.

Celem opracowania szczegółów jeszcze przed świętami wielkanocnymi zostanie uruchomione internetowe, zamknięte forum tematyczne, które ma być dostępne dla osób, które wyraziły zainteresowanie w tworzeniu i rozwijaniu wymienionych projektów.

Zgłoszono jednocześnie zainteresowanie następującymi tematami następnych spotkań plenarnych:

  • Warsztaty dt. współpracy z mediami ? informacje prasowe (media, agencje, dziennikarze, polityka informacyjna),
  • Badania marketingowe,
  • Komunikacja wewnętrzna/ marketing wewnętrzny.


 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta