Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

11-12.03.2010   Komisja Torowa IGKM, Warszawa

ikona

W dniach 11-12.03.br odbyło się w Warszawie, zorganizowane wspólnie z Tramwajami Warszawskimi Sp. z o.o. oraz firmą TINES S.A. kolejne posiedzenie Komisji Torowej IGKM, w którym uczestniczyło 112 osób z 43 firm.

Podczas spotkania, pod hasłem: "Techniczne i środowiskowe aspekty rozwoju tramwaju i metra w Warszawie", wygłoszono następujące referaty i prezentacje:

  • "Strategia, realizacja i uwarunkowania rozwoju sieci tramwajowej w Warszawie" - Robert Grzywacz, Zastępca Kierownika Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o, (pobierz) pdf.png
  • "Aspekty środowiskowe postępu w dziedzinie konstrukcji torowisk tramwajowych" - Wojciech Oleksiewicz, Główny Specjalista ds. Rozwoju, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o, (pobierz) pdf.png
  • "Projekty UITP w dziedzinie infrastruktury tramwajowej" - Robert Grzywacz, Zastępca Kierownika Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o, (pobierz) pdf.png
  • "Technologia budowy II linii metra w Warszawie" - Radosław Żołnierzak, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Inwestycji, Metro Warszawskie Sp. z o.o, (pobierz) pdf.png
  • "Ograniczenie transmisji drgań do otoczenia na przykładzie rozwiązań zastosowanych w nawierzchni torowej w Metrze Warszawskim - odcinek Bielański" - Cezary Lipko, Dyrektor Techniczny Tines S.A, (pobierz) pdf.png
  • "Koordynacja przygotowania i realizacji inwestycji komunikacyjnych w Warszawie" - Tomasz Kazimierczuk, Tomasz Kunert, Biuro Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym, Urząd m.st. Warszawy. (pobierz) pdf.png (pobierz) pdf.png

W sesji promocyjnej, oferowane technologie w zakresie budowy torowisk zaprezentowały firmy:

W drugim dniu komisji jej uczestnicy wzięli udział w wycieczce technicznej obejmującej zwiedzanie:

  • Stacji metra Stare Bielany, oraz węzła przesiadkowego na końcowej stacji Metra Młociny,
  • Przebudowaną i zmodernizowaną trasę tramwajową na odcinku mostu Śląsko-Dąbrowskiego i Al. Solidarności , oraz skrzyżowanie Al. Solidarności/Towarowa-Okopowa.

W trakcie obrad komisji wybrany został jej nowy przewodniczący, którym został - Robert Grzywacz, Zastępca Kierownika Zakładu Energetyki Trakcyjnej i Torów w Tramwajach Warszawskich Sp. z o.o,

Wnioski:

  1. Postęp w dziedzinie konstrukcji torowisk tramwajowych zapewnia możliwość ograniczania niekorzystnego wpływu ruchu tramwajowego na środowisko poprzez redukcję hałasu i wibracji.
  2. Torowiska o konstrukcji podsypkowej wymagają doskonalenia zwłaszcza w zakresie dobrego zagęszczania o odwodnienia rekompensującego podatność na narastanie nierówności toru podczas eksploatacji. Należy je stosować na odcinkach nie wymagających szczególnych wymagań wibroizolacyjnych i estetycznych.
  3. Torowiska o konstrukcji bezpodsypkowej wymagają stosowania materiałów o wysokiej jakości zwłaszcza pod względem zapewnienia trwałej sprężystości i dobrej izolacji elektrycznej. Warunkiem pełnego wykorzystania dobrych cech materiałowych systemów konstrukcji bezpodsypkowych jest staranny montaż wszystkich elementów składowych konstrukcji.
  4. Jakość materiałową systemów konstrukcji bezpodsypkowych należy dokumentować wynikami wiarygodnych badań wykonywanych przez certyfikowane jednostki badawcze.
  5. Skuteczność redukcji niekorzystnych oddziaływań ruchu tramwajowego na środowisko należy obligatoryjnie badać i analizować również z uwagi na porównawcze cechy różnych oferowanych na rynku systemów konstrukcji.
  6. Wymiana informacji na temat cech eksploatacyjnych różnych systemów konstrukcji torowisk powinna być przedmiotem usystematyzowanej i zorganizowanej przez IGKM wymiany informacji pomiędzy członkami Izby - zwłaszcza pomiędzy przedsiębiorstwami komunikacyjnymi.


2010-03-03 08:08:42 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta