Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

26-27.05.2011   Komisja Autobusowa IGKM - Starachowice

ikona

W dniach 26-27 maja 2011 r. w Starachowicach odbyło się kolejne posiedzenie Komisji Autobusowej IGKM. W posiedzeniu wzięło udział ponad 110 osób z różnych regionów kraju. Tematem wiodącym było "Usuwanie awarii taboru autobusowego". Spotkanie połączone było z uroczystymi obchodami 55-lecia komunikacji miejskiej w Starachowicach.

W trakcie posiedzenia wygłoszono następujące prezentacje:

  • Możliwości dofinansowania dla operatora odnowy taboru ze środków unijnych na przykładzie MZK Starachowice - Jarosław Kateusz (MZK Starachowice) (pobierz) pdf.png
  • Strategia usuwania awarii taborowych z dywersyfikacją stosowanych metod na podstawie analizy jakościowej zdarzeń na przykładzie MZA Warszawa - (MZA Warszawa) (pobierz) pdf.png
  • Strategia usuwania awarii taborowych z analizą jakościową na przykładzie małego miasta - outsourcing czy zadanie własne? - Tadeusz Majewski (MZK Piła) (pobierz) pdf.png
  • Zagadnienia napraw awaryjnych i powypadkowych oraz holowania z punktu widzenia podmiotu zewnętrznego - Miłosz Karski (Bus Service Center Sp. z o.o.) (pobierz) pdf.png
  • Zabudowa specjalistycznych pojazdów ratownictwa drogowego dla komunikacji miejskiej - Rafał Małaszek (Tevor S.A.) (pobierz) pdf.png
  • Gospodarka ogumieniem w dużym przedsiębiorstwie - Ryszard Wróbel (MPK Kraków) (pobierz) pdf.png
  • Pierwsze doświadczenia z eksploatacji przystanków z wbudowanymi krawężnikami profilowanymi - Paweł Siewierski (MZK Słupsk Sp. z o.o.) (pobierz) pdf.png
  • Nowe technologie w gospodarce ogumieniem - Sławomir Wierzbicki (Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o.) (pobierz) pdf.png
  • Nowoczesne technologie lakiernicze, ze szczególnym uwzględnieniem miejscowych napraw powłok lakierniczych taboru autobusowego - Monika Laskowska, Janusz Radomski (DuPont Poland Sp. z o.o.)
  • Optymalizacja kosztów napraw i redukcja awaryjności taboru autobusowego poprzez zastosowanie rozwiązań z zakresu automatycznej konserwacji i aktywnego bezpieczeństwa - Michał Zagozda (Groeneveld Polska Sp. z o.o.) (pobierz) pdf.png

Spotkanie połączone było ze zwiedzaniem fabryki autobusów MAN oraz z prezentacją wystawionych pojazdów pogotowia technicznego. Prezentowane były duży pojazd warsztatowy zbudowany w firmie Tevor S.A. oraz lekki pojazd warsztatowy oparty na seryjnym nadwoziu mercedesa sprintera, używany przez gliwicką firmę BSC Sp. z o.o.

Ożywionym przedmiotem dyskusji stał się problem sprowadzania ciężko uszkodzonych pojazdów z ulic. Wskazywano tu na trzy grupy problemów: brak pełnej dostępności specjalistycznego sprzętu holowniczego, zaostrzone przepisy dt. holowania oraz brak współpracy z innymi służbami miejskimi.

Bardzo interesująca prezentacja z Piły była przyczynkiem do rozważań na temat outsourcingu w kwestii świadczenia usług holowniczych. Może być to bardzo korzystne w niewielkich przedsiębiorstwach, ale również przynosi korzyść w dużych ośrodkach. Potwierdzeniem tego jest podpisana przez krakowskie MPK umowa z zewnętrznym podmiotem na usługi holowania ciężkim taborem.



2011-01-24 10:14:52 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta