Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

6-7.06.2013   Komisja Torowa, Szczecin

W dniach 06-07 czerwca 2013 r. w Szczecinie odbyło się posiedzenie Komisji Torowej IGKM, w którym uczestniczyło ponad 100 osób z 49 firm. Współorganizatorem spotkania były Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. Spotkanie odbyło się pod hasłem: "Przebudowa i rozbudowa infrastruktury torowej w Szczecinie"

W pierwszym dniu obrad wygłoszono następujące referaty:

  • "Prezentacja firmy Tramwaje Szczecińskie" - Krystian Wawrzyniak, Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. (pobierz) pdf.png
  • "Rozbudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w węźle komunikacyjnym Brama Portowa i pętla Las Arkoński" - Krystyna Gawrońska, Tramwaje Szczecińskie Sp. z o.o. (pobierz) pdf.png
  • "Finansowanie transportu publicznego w Polsce" - Jarosław Król, Bank Pekao S.A. Oddział w Szczecinie (pobierz) pdf.png
  • "Odpowiedzialność i kompetencja w procesach modernizacji torowisk tramwajowych" - Cezary Lipko, Tines S.A. (pobierz) pdf.png
  • "Przebudowa i rozbudowa infrastruktury torowej w Szczecinie - przykłady dobrych praktyk. Przebudowa ulic Niemierzyńska i Arkońska do Al. Wojska Polskiego oraz budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju" - Wydział Inwestycji Miejskich w Szczecinie (pobierz) pdf.png
  • "Właściwości fizyczne materiału - zapomniane cechy produktów wibroizolacyjnych. Nowe systemowe rozwiązania wibroizolacyjne w ofercie firmy TransComfort"- Dariusz Kuta, Mariusz Zaremba, TransComfort Sp. z o.o. (pobierz) pdf.png (pobierz) pdf.png
  • "Systemy bezpodsypkowe dla torowej komunikacji miejskie" - Wojciech Nawrat, Rail.One GmbH (pobierz) pdf.png

W drugim dniu obrad Komisji Torowej w Szczecinie wygłoszono następujące referaty:

  • "Prądy błądzące z torowisk tramwajowych"- Józef Dąbrowski, Instytut Elektrotechniki (pobierz) pdf.png
  • "Torowiska tramwajowe w Szczecinie wczoraj i dziś" - Stanisław Majer, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie (pobierz) pdf.png

W drugim dniu komisji uczestnicy wzięli również udział w wycieczce technicznej. Program obejmował zwiedzanie nowych inwestycji torowisk tramwajowych w Szczecinie m.in. przejazd przez węzeł komunikacyjny Brama Portowa w kierunku pętli tramwajowej Las Arkoński. Dodatkową atrakcją była możliwość przejazdu tramwajem Swing 120 NaS wyprodukowanym przez Pojazdy Szynowe PESA S.A. w Bydgoszczy.

Wnioski:
Członkowie Komisji Torowej przyjęli wniosek co do konieczności podjęcie pod kierunkiem Izby prac nad określeniem wymagań funkcjonalnych dla wyrobów stosowanych przy budowie torowisk tramwajowych.
Sporządzenie wykazu parametrów funkcjonalnych dla najczęściej stosowanych (a później również pozostałych) wyrobów polegałoby na zebraniu wśród przedsiębiorstw eksploatujących sieci torowe i sporządzeniu otwartego spisu wymogów i oczekiwań przez zamawiającego (projektanta). Wykaz byłby udostępniony (np. na stronie internetowej Izby), wszystkim zainteresowanym do dobrowolnego wykorzystania jako zalecenie bądź wskazówka, a nie jako wymóg do zastosowania wprost. Wykaz byłby na bieżąco zmieniany i uzupełniany za pośrednictwem Izby.
Przygotowanie takich wymagań (np. w formie tabel lub opisów) ułatwiłoby formułowanie przez zamawiającego wymagań SIWZ do zamawianych prac i usług, a projektantom, producentom i dostawcom wyrobów i usług pozwoliłoby łatwiej sprostać oczekiwaniom zamawiającego.

1



2013-01-07 13:55:42 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta