Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

12-13.03.2015   Komisja Promocji Komunikacji Miejskiej, Czechowice-Dziedzice

ikona

W dniach 12-13 marca 2015 r. w Czechowicach-Dziedzicach odbyło się posiedzenie Komisji Promocji Komunikacji Miejskiej IGKM, w którym uczestniczyło blisko 90 osób. Współorganizatorem spotkania było Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Czechowicach - Dziedzicach Sp. z o.o. Spotkanie połączone było z jubileuszem 35 lecia komunikacji miejskiej w tym mieście.
W trakcie Komisji zaprezentowano następujące prezentacje:

  • Promocja komunikacji miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach (Jan Matl - PKM Czechowice-Dziedzice sp. z o.o., Grzegorz Wąsik - Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach) (pobierz) pdf.png (pobierz) pdf.png
  • Kampania "Życzliwość w komunikacji miejskiej" (Teresa Kotwica - Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.)
  • "Wrocławska dwójka czyli stare jest modne" - budowanie wizerunku komunikacji miejskiej poprzez tradycję i tożsamość mieszkańców miasta (Agnieszka Korzeniowska - MPK Wrocław Sp. z o.o.) (pobierz) pdf.png
  • Promocja komunikacji miejskiej w Ostrołęce (Ryszard Chrostowski - MZK Sp. z o.o. w Ostrołęce) (pobierz) pdf.png
  • Promocja autobusów Solaris nowej generacji na różnych światowych rynkach (Mateusz Figaszewski- Solaris Bus&Coach S.A.)
  • Nowoczesne metody promocji komunikacji miejskiej (Katarzyna Dziki - Icon Group Sp. z o.o.) (pobierz) pdf.png (pobierz) pdf.png
  • "Kochani, mamy kryzys" czyli jak mówić i słuchać, żeby później ktokolwiek chciał z nami jeszcze rozmawiać (Katarzyna Lesińska - MPK w Poznaniu Sp. z o.o.) (pobierz) pdf.png
  • Trendy dotyczące wi-fi w pojazdach komunikacji miejskiej (Grzegorz Rogólski - MZA Sp. z o.o.)
  • Promocja komunikacji miejskiej w śląskich warunkach (Lucjan Dec - MZK Tychy) (pobierz) pdf.png
  • Dobra oferta przewozowa determinantą skutecznej promocji usług komunikacji miejskiej (Marcin Gromadzki - Public Transport Consulting)
  • Prezentacja i dyskusja dot. stworzenia wspólnej oferty sprzedaży powierzchni reklamowych

W pierwszym dniu obrad uczestnicy spotkania zwiedzali Muzeum Zamkowe w Pszczynie.

W podsumowującej dyskusji sformułowano następujące wnioski:
1. Podczas długiej dyskusji silnie akcentowano lokalny charakter i uwarunkowania działań promocyjnych w poszczególnych miastach. Mimo to uczestnicy dyskusji zgodzili się, co do potrzeby akcentowania wspólnego działania przy Europejskim Tygodniu Zrównoważonego Transportu (ETZT) oraz Europejskim Dniu bez Samochodu (EBdS). Byłoby to działanie uzupełniające. Zgodnie z przedstawionym harmonogramem IGKM prześle propozycje haseł zebrane po posiedzeniu Komisji do dalszego wyboru zawężającego przez członków IGKM.
Ogółem zebrano 14 haseł, spośród których prosimy Państwa o wytypowanie jednego, najlepszego Państwa zdaniem hasła, na podstawie którego zostanie opracowany plakat:
1. "Dzień bez samochodu - MOJA INWESTYCJA",
2. "Przyroda liczy na NAS - dzień bez samochodu",
3. "Dbam o środowisko - mam uzdrowisko - dzień bez samochodu",
4. "Ekologia jest dziś w modzie, wiec nie siedzę w samochodzie",
5. "Zaparkowałem auto, bo komunikacją zbiorową warto",
6. "Zamiast stać w korkach ze złą miną wolę spędzić czas z rodziną",
7. "Parkuję za darmo, a kierowca podstawi mi auto",
8. "Autobus jest cool",
9. "Po alkoholu tylko autobus",
10. "Z okna autobusu świat jest piękniejszy",
11."Komunikacja miejska - oddechem dla miasta",
12. "To się opłaca, nie tylko 22 września",
13. "Podróżuj (po mieście)....sprawnie,....szybko,....ekologicznie,....ekonomicznie,....zdrowo",
14. "Wybieram komunikację miejską bo... [i tu dopełnienia lokalne]".
Ogłoszenie wyników głosowania hasła przewodniego odbędzie się drogą elektroniczną w dniu 15 kwietnia 2015 r. W następnej kolejności - zgodnie z harmonogramem - będziemy starali się wygenerować propozycje konkretnych grafik we współpracy z firmą AMS S.A. z wykorzystaniem również materiałów zadeklarowanych na Komisji przez Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. w Warszawie.
2. Podczas czechowickiego spotkania Komisji Promocji Komunikacji Miejskiej IGKM - niezależnie od wniosku o poszukiwaniu hasła i jednolitej grafiki do wykorzystania w ogólnopolskiej kampanii promocyjnej - zdecydowano o organizacji ogólnopolskiej konferencji w dniu 22 września 2015, której przygotowaniem zajmie się odrębny zespół roboczy składający się z przedstawicieli zainteresowanych firm naszej branży.
3. W związku z dużym zainteresowaniem kampanią Życzliwość w komunikacji miejskiej koordynowanej przez Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ustalono, że Izba prześle szczegółowe informacje z zaproszeniem nt. spotkania połączonego z warsztatami, organizowanego w dniu 20 maja br. do wszystkich członków IGKM.
4. Przewodniczący Komisji - Pan Tomasz Fulara postuluje, aby przy ogłaszaniu przez poszczególne miasta dni z bezpłatnymi przejazdami komunikacją miejską - w miarę możliwości - wykorzystać, jako jednolity w całym kraju dzień 22 września.



2015-01-14 07:23:03 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta