Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

21-22.04.2016   Komisja Promocji Komunikacji Miejskiej IGKM, Gniezno

W dniach 21-22 kwietnia 2016 roku Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej wspólnie z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Sp. z o. o. w Gnieźnie zorganizowała spotkanie Komisji Promocji Komunikacji Miejskiej IGKM. W obradach wzięło udział ponad 70 uczestników z różnych części kraju.

Podczas spotkania przedstawiono prezentacje w następujących blokach tematycznych:

Blok I - Koncepcja wspólnych eventów promujących komunikację miejską

Blok II - Innowacyjne metody kontaktu z pasażerami

  • Tomasz Fulara - MPK Lublin (pobierz) pdf.png
  • Rafał Zając, Ryszard Rupala - MZK Tychy (pobierz) pdf.png

Blok III - Nowe materiały do stosowania jako nośniki reklamowe w pojazdach komunikacji miejskiej

  • Grzegorz Rogólski - MZA Warszawa (pobierz) pdf.png

Blok IV - Wykorzystanie monitorów reklamowych w pojazdach komunikacji miejskiej

  • Agnieszka Korzeniowska - MPK Wrocław

Blok V - Wykorzystanie zewnętrznych zasobów ludzkich do promocji komunikacji miejskiej

Blok VI - Koncepcja cyklicznego programu o komunikacji miejskiej w telewizji

Najważniejszym tematem obrad były kwestie współdziałania przy organizacji ogólnopolskiej kampanii promującej komunikację miejską. W dyskusji podkreślano efekt synergii ze wspólnego działania poszczególnych członków Izby na poziomie ogólnopolskim. Przedstawiciele MPK Poznań, MPK Wrocław i MPK Kraków wraz z zaproszonymi gośćmi z zewnętrznej agencji reklamowej zaprezentowali założenia takiego projektu o roboczej nazwie Przemieszczanie. W ostatecznej dyskusji zdecydowano o rozpoczęciu prac nad realizacją tego właśnie projektu w mniejszym gronie zespołu roboczego.
Uczestnicy spotkania z zainteresowaniem wysłuchali prezentacji z MPK Wrocław dotyczącej doboru treści prezentowanych na wewnętrznych monitorach zainstalowanych w pojazdach. Zaprezentowane przykłady uznano za bardzo trafne i godne naśladowania. Uczestnicy spotkania rekomendują również korzystanie z zewnętrznych zasobów ludzkich przy organizowaniu eventów promocyjnych. Godna naśladowania jest zarówno współpraca z lokalnymi centrami wolontariatu (Gdańsk), środowiskami miłośników komunikacji miejskiej (Kraków) oraz osobami niezależnymi (Płock). Za ciekawe uznano również nowatorską platformę komunikacji esemesowej połączonej z kanałem sprzedaży biletów z Lublina oraz przedstawione nowe technologie nośników reklamowych, które mogą podnieść atrakcyjność oferty reklamowej operatorów komunikacji miejskiej.
W dyskusji wskazano również rekomendację, aby nie realizować planowanego wcześniej cyklicznego programu telewizyjnego w paśmie reporterskim TVP INFO. Uznano, że koszt produkcji tego typu programu jest niewspółmiernie wysoki w stosunku do innych, alternatywnych środków publicznego przekazu. Zaproponowano przy tym, aby na kolejnym spotkaniu Komisji rozważyć przygotowanie alternatywnych materiałów filmowych, które dedykowane byłyby do emisji internetowej. Umotywowano to większym zasięgiem dotarcia w Internecie, mniej wymagającymi warunkami technicznymi produkcji, co wiąże się z mniejszymi kosztami oraz łatwiejszym dostępem przy wykorzystaniu materiału przez poszczególnych członków IGKM.
W drugim dniu obrad Komisji odbyły się wybory jej przewodniczącego. Nowym przewodniczącym Komisji Promocji Komunikacji Miejskiej został Piotr Stasiak - Prezes Zarządu MPK Sp. z o.o. w Gnieźnie.



2015-12-29 12:38:24 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta