Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

4-5.04.2017   Komisja Promocji Komunikacji Miejskiej IGKM, Wrocław

W dniach 4-5 kwietnia 2017 roku we Wrocławiu odbyło się posiedzenie Komisji Promocji Komunikacji Miejskiej IGKM, w którym uczestniczyło ponad 100 osób z 45 firm. Współorganizatorem Komisji była firma Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu Sp. z o.o. Posiedzenie odbyło się pod hasłem: "Komunikacja miejska 2020".

Wykład wprowadzający uczestników Komisji w obecne trendy i możliwe kierunki rozwoju działań marketingowych wygłosili: Jakub Kaliciński i Bartłomiej Narzelski z agencji strategiczno-kreatywnej Kalicińscy.com. Po wykładzie merytorycznym odbyła się pierwsza część warsztatów. Zadaniem poszczególnych zespołów, które składały się średnio z 4-5 osób było wypełnienie "mapy kontekstów". Mapa kontekstów, odnoszących się rzecz jasna do komunikacji miejskiej składała się z siedmiu obszarów:

  • POTRZEBY UŻYTKOWNIKÓW (Wszystko czego oczekuje oraz co werbalizuje klient (ale też czego nam nie mówi))
  • TRENDY POLITYCZNE I EKONOMICZNE
  • TRENDY TECHNOLOOGICZNE (Czynniki technologiczne, które mają wpływ na funkcjonowanie firmy oraz klientów)
  • TRENDY BRANŻOWE (Czynniki na które zwraca uwagę branża)
  • TRENDY LOKALNE ( Czynniki indywidualne i charakterystyczne dla danych miast/społeczności)
  • TRENDY DEMOGRAFICZNE/SPOŁECZNE (Czynniki społeczno-kulturowe, np. demografia, uwarunkowania pokoleniowe X/Y/Z/Millenialsów)
  • NIESPODZIEWANE (Czynniki na które nie mamy wpływu, a mogą mieć wpływ na ekosystem)

Po przerwie kawowej i kolejnym wykładzie przedstawicieli agencji Kalicińscy.com uczestnicy Komisji, tym razem tworząc dwuosobowe zespoły, mieli za zadanie wybrać spośród wszystkich użytkowników komunikacji miejskiej jedną grupę (np. studenci, matki z dziećmi, turyści itp.) i opisać ich mapę emocji. Mapa emocji to narządzie pozwalające określić: co widzi, co czuje, co słyszy, co mówi i robi wybrany użytkownik komunikacji oraz jakie są jego korzyści i bolączki związane z faktem, że porusza się on tramwajem lub autobusem.

Wyniki obydwu ćwiczeń zostaną podsumowane i przekazane wszystkim uczestnikom Komisji. Po obiedzie uczestnicy z wielkim zainteresowaniem i uwagą wysłuchali wykładu prof. Jana Miodka, który odnosił się również do treści związanych z branżą komunikacji miejskiej. Najpierw prof. wygłosił 40 minutowy wykład, a następnie odpowiadał na pytania słuchaczy. Wieczorem wszyscy uczestnicy udali się do Wrocławskiego ZOO, gdzie zaplanowano dla nich zwiedzanie AFRYKARIUM oraz kolację.

W drugim dniu uczestnicy Komisji Promocji wysłuchali wykładu Sebastiana Pucułka z firmy Climate-KIC Polska. Wykład przedstawiciela największego europejskiego stowarzyszenia klimatycznego poświęcony był m.in. zaprezentowaniu najnowszych technologii, narzędzi i trendów w zakresie zapobiegania lub adaptacji zachodzących zmian klimatycznych. Po dyskusji dot. możliwości współpracy z Climate-KIC Prezes Izby Adam Karolak oraz Przewodniczący Komisji Promocji Piotr Stasiak przedstawili bieżące informację dot. realizacji projektu "przemieszczanie". Omówiono m.in. możliwe mechanizmy finansowania projektu oraz kierunki działań, które zostaną podjęte w najbliższym czasie.

Na zakończenie obrad wszyscy uczestnicy wyrazili przekonanie, że na jesieni tego roku powinno odbyć się kolejne posiedzenie Komisji Promocji Komunikacji Miejskiej IGKM.



2017-01-12 07:33:40 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta