Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

25-26.05.2017   Komisja Zasobów Ludzkich i Szkoleń IGKM, Warszawa

W dniach 25-26 maja 2017 roku w Warszawie odbyło się spotkanie Komisji Zasobów Ludzkich i Szkoleń IGKM. Współorganizatorem spotkania były Tramwaje Warszawskie Sp. z o. o.
Tematami przewodnimi pierwszego dnia obrad Komisji były problematyka rekrutacji, wspierania adaptacji zawodowej oraz utrzymania pracowników w przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej. Drugi dzień poświęcono praktycznym aspektom szkoleń, w tym zapoznaniu się z symulatorem jazdy tramwajem.
W plenarnej części obrad wygłoszono następujące prezentacje:

  • Rekrutacja zewnętrzna, przetarg na szkolenie, umowa szkoleniowa – Sławomir Worach, MPK Łódź
  • Organizacja kursów nauki jazdy – Dorota Minorczyk, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
  • Pozyskiwanie kierowców z rynków zewnętrznych – Monika Piątek, Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza
  • Uwarunkowania szkolnictwa wyższego – dr Józef Suda, Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej
  • Współpraca z Politechniką Warszawską – Michał Wilk, MZA Warszawa
  • Wsparcie dla nowozatrudnionych w ramach systemów adaptacji zawodowej - doświadczenia MPK Łódź – Ilona Pawełczyk, HSB Wrocław
  • Wsparcie dla nowozatrudnionych w ramach systemów adaptacji zawodowej - doświadczenia Tramwajów Warszawskich – Grażyna Woźniak, Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
  • Jak budować pozytywny wizerunek pracodawcy? – dr Eleonora Kuczmera-Ludwiczyńska (SGH)
  • Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy - doświadczenia MPK Kraków – Paweł Walasek, MPK Kraków
  • Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy - doświadczenia MPK Poznań – Anna Domecka, MPK Poznań

Przedmiotem obrad były przede wszystkim aktualne ramy pozyskiwania kierowców i motorniczych z wykorzystaniem umów szkoleniowym. W tej części analizowano nowe możliwości zatrudniania Ukraińców w związku z planowaną zmianą przepisów wizowych.

W trakcie bardzo interesującego bloku poświęconego budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawców wśród pracowników postawiono tezę, że wizerunek ten zależy przede wszystkim od sposobu zarządzania firmami przez ich zarządy, a w mniejszym stopniu – uzupełniająco – od kadry kierowniczej średniego i niższego szczebla. Jak podkreśliła dr Kuczmera-Ludwiczyńska z SGH z badań wykonanych przez HRM w 2016 roku wynika, że 83% ankietowanych firm uważa, że budując employer branding łatwiej jest pozyskać kandydatów na pracowników. Jednak jedynie 11% ma jasno określoną strategię budowania wizerunku pracodawcy.

W drugim dniu obrad uczestnicy zapoznali się z symulatorem jazdy tramwajem, metodyką prowadzenia specjalistycznych szkoleń na przykładzie szkolenia w zakresie podnoszenia wagonów oraz zasadami współpracy służb ruchu oraz technicznych w realizacji procesu szkolenia.



2017-01-12 07:34:56 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta