Uwaga! Korzystając z portalu IGKM akceptujesz politykę prywatności i plików cookie Izby
pl

19.09.2017   III Warsztaty Dobre Praktyki E-bus pt. "Czy autobus elektryczny może być elementem zmiany świadomości społecznej mieszkańców polskich miast?"

W dniu 19 września 2017 r. w Szczecinie odbyły się trzecie warsztaty Dobre praktyki E-bus pt. Czy autobus elektryczny może być elementem zmiany świadomości społecznej mieszkańców polskich miast?. Gospodarzem warsztatów było Miasto Szczecin oraz Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego a organizatorami Polski Funduszu Rozwoju i Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej - jako patron merytoryczny. W warsztatach wzięło łącznie udział ponad 80 osób reprezentujących 47 podmiotów, w tym w większości samorządowców, operatorów i organizatorów komunikacji miejskiej. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele świata nauki oraz producenci taboru, akumulatorów, ładowarek i innych elementów osprzętu.
W trakcie warsztatów wygłoszono następujące referaty:

  • Aspekty psychologiczne wyboru sposobu podróży miejskich - Marcin Gromadzki PTC/ZKM Gdynia (pobierz) pdf.png
  • Metody promowania komunikacji miejskiej na świecie - dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa (pobierz) pdf.png
  • Sposoby promowania komunikacji miejskiej w Polsce - Iwona Gajdzińska, MPK Poznań (pobierz) pdf.png
  • Kanały komunikacji społecznej - Sebastian Grochala, MPK-Łódź (pobierz) pdf.png
  • Rewolucja postaw społecznych w kontekście wzrostu świadomości ekologicznej - dr hab. inż. Jaromir Mysłowski, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie (pobierz) pdf.png
  • Kierunki zmian w kształtowaniu transportu publicznego w aglomeracji na przykładzie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego - Roman Walaszkowski, Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego (pobierz) pdf.png
  • Jak budować kampanie społeczne? - Bartosz Narzelski, Kalicińscy.com (pobierz) pdf.png
  • Autobus elektryczny możliwością powrotu komunikacji publicznej do ścisłych centrów miast - Andrzej Szamborski, Trako Projekty Transportowe (pobierz) pdf.png

Elementem warsztatu była telekonferencja z przedstawicielami samorządu na Minorce (Hiszpania), gdzie aktualnie wprowadzany jest w pełni bezemisyjny transport publiczny.
Do dyspozycji uczestników warsztatów byli eksperci reprezentujący dostawców, którzy udzielali indywidualnych konsultacji.
Po części wykładowej uczestnicy podzieleni na grupy składające się z dwóch różnych podmiotów, w każdej grupie mieli za zadanie wypełnić arkusze na których zapisano następujące pytania:
1. Jakie projekty promujące transport publiczny zrealizowano w mieście?
2. Które z nich (i dlaczego) przyniosły najlepszy (jaki) efekt?
3. Jakie przesłanie powinny mieć kampanie promocyjne transportu publicznego? Jakie są skuteczność i korzyści z poszczególnych przesłań?
4. Jak można wykorzystywać media internetowe - YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat i inne niekonwencjonalne nośniki reklamowe / promocyjne? (jakie cele realizowalibyśmy poprzez wykorzystanie poszczególnych mediów, do jakiej grupy odbiorców adresowali przekaz?)
5. Jakie lokalne uwarunkowania/argumenty przemawiają za wykorzystywaniem transportu publicznego?
6. Jakie są najbardziej nośne argumenty ekologiczne?
7. Czy i jak autobus elektryczny zmieni świadomość społeczną w mieście?
8. Jakie są potrzeby w zakresie promocji komunikacji/autobusu elektrycznego?

Wypełnione arkusze prac warsztatowych z poszczególnych miast (pobierz) archive.png

Na zakończenie warsztatów każdy z ekspertów podsumował wszystkie odpowiedzi udzielone na zadane pytania.

Kolejne warsztaty dot. elektromobilności dotyczyć będą zagadnień technicznych związanych z infrastrukturą do funkcjonowania autobusów elektrycznych i zostaną zorganizowane w Krakowie w dniu 9.11.2017 r.



2017-10-03 07:42:31 Zobacz/wyślij komentarze (0)koperta